Polikliniek de Blaak levert al meer dan 30 jaar goede kwaliteit van zorg met extra aandacht en tijd voor de patiënten. De huisartsen en patiënten in onze regio’s zijn zich daarvan bewust en ze kiezen daarom steeds vaker voor Polikliniek de Blaak. Ook de zorgverzekeringen erkennen de kwaliteit en als gevolg daarvan heeft onze polikliniek contracten met alle zorgverzekeraars.
Zorgplafond VGZ
Zorgverzekeraar VGZ is zeer tevreden over de geleverde zorg van Polikliniek de Blaak, maar heeft in 2022 onvoldoende zorg ingekocht bij Polikliniek de Blaak. Polikliniek de Blaak kan daarom vanaf 18 oktober 2022 tot 1 januari 2023 geen nieuwe patiënten van zorgverzekeraar VGZ (met een natura polis) aannemen en/of behandelen.
Langere wachtlijst voor VGZ-verzekerden
Alle patiënten met een natura polis (ruime keuze) van VGZ die vanaf 18 oktober 2022 een consult of behandeling willen aanvragen bij Polikliniek de Blaak zullen pas na 1 januari 2023 worden ingepland. Patiënten met een restitutie polis (eigen keuze) kunnen wel eerder ingepland worden volgens de wachttijden die voor alle andere verzekerden geldt.
Wat kunnen deze patiënten doen?
Alle patiënten met een verzekering bij VGZ kunnen bij ons wel een afspraak maken in het nieuwe jaar 2023. Daarnaast hebt u de mogelijkheid om contact op te nemen met de wachtlijstbemiddelaar/zorgbemiddelaar van uw verzekering om zo een andere zorginstelling te zoeken waar u eerder terecht kunt.
VGZ-verzekeringen
Het betreft niet alleen VGZ verzekerden maar ook de verzekerden van de VGZ merken: Unive, ZEKUR, ZEKUR natura, Zorgzaam Verzekerd, UMC, IZA Zorgverzekeraar NV, VGZ, Bewuzt, MVJP, IZZ, Caresco BV, MVJP,Stichting Ziektekostenverzekering Krijgsmacht (SZVK) .
Voor al deze verzekeringen geldt dus ook dat wij geen nieuwe patiënten aannemen en/of behandelen.
Geen vrije keuze
Polikliniek de Blaak betreurt deze gang van zaken. Ons doel is om alle patiënten zo snel en zo goed mogelijk te behandelen. Helaas is dat tijdelijk en buiten onze schuld niet mogelijk voor VGZ-verzekerden.