Cliëntenraad

Cliënten van Polikliniek de Blaak kunnen lid worden van de cliëntenraad en zo meepraten, meedenken en meebeslissen over alle onderwerpen omtrent de geboden zorg bij de polikliniek. De cliëntenraad behartigt de belangen van cliënten en andere bezoekers van Polikliniek de Blaak in Rotterdam, Rijswijk en Tilburg. De cliëntenraad behandelt geen individuele klachten, daarvoor is de klachtenprocedure.

Missie

De cliëntenraad van Polikliniek de Blaak maakt zich sterk voor een transparante en kwalitatief hoogwaardige zorg voor alle cliënten van de polikliniek.

Wat de cliëntenraad doet

De cliëntenraad geeft gevraagd en ongevraagd advies aan de directie van Polikliniek de Blaak om zo de zorg voor de cliënten te verbeteren. Hiervoor luistert de raad naar alle suggesties, vragen of klachten van cliënten, bezoekt het de locaties en vertaalt de uitkomsten daarvan naar adviezen over de organisatiestructuur, marketing, kwaliteitsbeleid en behandelbeleid. De leden van de cliëntenraad lezen interne plannen en geven hier commentaar op. De rechten van de cliëntenraad zijn vastgelegd in de WMCZ.

Lid worden?

Iedereen die cliënt is of is geweest bij Polikliniek de Blaak kan lid worden van de cliëntenraad. De werkzaamheden als vrijwilliger beslaan enkele uren in de week. De cliëntenraad komt 4 tot 5 keer per jaar bijeen voor een vergadering.

Voor meer informatie en/of aanmelding als lid, kunt u mailen met: cliëntenraad@polikliniekdeblaak.nl