Veelgestelde vragen (FAQ)

Hoe kan ik een afspraak maken?

Een afspraak maken kan alleen telefonisch: 085 – 488 17 00. Zoekt u voor u belt alstublieft uw BSN nummer op, zodat wij u meteen kunnen helpen.

Wanneer heb ik een afspraak?

Bent u vergeten wanneer u een afspraak had bij Polikliniek de Blaak? U kunt het nakijken binnen ons online cliëntenportaal:

Nadat u telefonisch een afspraak heeft gemaakt bij onze polikliniek ontvangt u een email met daarin een link naar het cliëntenportaal en instructies om in te loggen. Als u uw pincode daarna vergeten bent kunt u deze zelf opnieuw opvragen via het inlogscherm.

Heb ik een verwijsbrief van de huisarts nodig?

U heeft een verwijsbrief van uw huisarts nodig als u een afspraak wilt maken voor een consult voor spataderen, huidziekten of anale problemen. De verwijsbrief is nodig om het consult en eventuele behandeling te declareren bij uw zorgverzekering.

Voor (onverzekerde) behandelingen bij de huidtherapeut of cosmetisch arts heeft u geen verwijsbrief nodig.

Adressen en openingstijden?

Direct naar:

Wat kost een consult?

De kosten van een consult zijn afhankelijk van het soort behandeling.

Consultkosten spataderen, huidziekten of anale problemen

Met een verwijsbrief van uw huisarts worden de kosten voor een consult van bovenstaande aandoeningen vergoed door uw zorgverzekering (houdt u wel rekening met het eigen risico van uw verzekering). De kosten voor het consult en de behandeling variëren per aandoening en per verzekering. Als u meer inzicht in de kosten voor het consult wilt krijgen kunt u dat zelf navragen bij uw eigen zorgverzekering.

Consultkosten huidtherapie

Een consult bij onze huidtherapeuten is altijd gratis.

Consultkosten cosmetische chirurgie

De kosten voor een consult voor cosmetische chirurgie zijn €50,-. Onder cosmetische chirurgie vallen: ooglidcorrectie, injectables, liposuctie, facelift, halslift, bilvergroting, borstverkleining, schaamlipcorrectie en wenkbrauwlift.

Onze volledige prijslijst kunt u hier raadplegen: PRIJSLIJST

Een consult bestaat uit het eerste gesprek, eventueel inclusief een onderzoek. De behandeling valt niet onder het consult.

Folder met uitleg over kosten en verzekering

Lees voor u een afspraak maakt eerst onze folder met uitleg over de kosten en de zorgverzekering. De folder kunt u HIER downloaden.

Wat kost een behandeling?

Voorafgaand aan een behandeling komt u altijd eerst bij de behandelaar voor een consult. Leest u daarom eerst de informatie bij de vraag: “Wat kost een consult” bij veelgestelde vragen.

De prijslijst voor behandelingen kunt u hier raadplegen: PRIJSLIJST

Folder met uitleg over kosten en verzekering

Wat is het eigen risico?

Bij een basisverzekering heeft u een verplicht eigen risico. Tot dit bedrag moet u alle zorgkosten zelf betalen. Vrijwel alle zorg die uw zorgverzekering vergoedt valt onder het eigen risico. Denk daarbij aan behandelingen zoals operaties, medicatie of spoedeisende hulp in een ziekenhuis.

Het is belangrijk dat u beseft dat een consult of behandeling bij een arts dus wel door uw verzekering vergoed zal worden, maar dat u (een deel van) dit bedrag uiteindelijk zelf terug zal moeten betalen aan uw zorgverzekering als dit binnen het eigen risico valt.  U kunt de hoogte van het eigen risico opvragen bij uw zorgverzekering.

Folder met uitleg over kosten en verzekering

Vragen over declaraties of facturen?

Heeft u een vraag over een factuur die van ons heeft gekregen of over een declaratie bij uw zorgverzekering? Stuur uw vraag dan naar: boekhouding@polikliniekdeblaak.nl

Als u een klacht heeft over een factuur of declaratie dan kunt u die sturen naar: klachtfinancieel@polikliniekdeblaak.nl

Algemene vragen

Waar vind ik het cliëntenportaal?

Aandoeningen en behandelingen

spataderen: kan ik zonder verwijsbrief langskomen voor het inspuiten/scleroseren?

U bent bij ons altijd van harte welkom. Wij willen bij behandeling van spataderen altijd eerst een volledig duplexonderzoek doen. De kosten voor dit onderzoek zijn €380,- . Met een verwijsbrief van uw huisarts worden deze kosten vergoed door uw zorgverzekering (houdt u rekening met uw eigen risico).

Na het onderzoek zal de behandelaar beoordelen welke behandeling (scleroseren, EVLT laserbehandeling of muller) in uw geval het beste is.

Acne: bij wie kan ik een afspraak maken?

Voor de behandeling van acne kunt u het beste contact opnemen met uw huisarts voor een verwijzing naar de dermatoloog van Polikliniek de Blaak. Het consult en de behandeling worden vergoed (indien van toepassing).

Wilt u uw huid laten reinigen of wilt u een behandeling zonder medicatie? Dan kunt u zonder verwijsbrief een afspraak maken bij onze huidtherapeut voor een gratis consult. Ook voor behandeling van acnelittekens kunt u bij de huidtherapeut terecht.

Herhaalrecept aanvragen

Een herhaalrecept aanvragen kan hier: Herhaalrecept aanvragen

de Blaak Rotterdam

Blaak 243 / 485