Huidkanker is een van de meest voorkomende huidziekten in Nederland en tevens de meest voorkomende vorm van kanker. Veel Nederlanders hebben een verhoogde kans op het ontwikkelen van een vorm van huidkanker. Risicogroepen zijn onder andere mensen met een licht huidtype, mensen die voor hun hobby of werk veel in de zon komen of mensen die medicatie gebruiken die het immuunsysteem remmen.

Huidkanker komt steeds vaker voor en bij een vroege herkenning is de kans op genezing groter. Dit zijn de belangrijkste redenen voor de organisatie van de jaarlijkse Huidkankerdag. Ook Polikliniek de Blaak doet dit jaar weer mee met de vestigingen in Rotterdam en Rijswijk.

Als u de Huidkankerdag bezoekt, krijgt u informatie over huidkanker. Wat zijn de risico’s? Voor wie is goede bescherming vooral belangrijk? Hoe kan ik mijn huid goed beschermen tegen de zon? Bovendien kunt u uw huid laten controleren door een dermatoloog. Let op: deze huidcheck is geen officieel medisch consult.

U kunt dit jaar terecht bij:

• Polikliniek de Blaak Rotterdam (Blaak 243): dermatoloog dr. E. Lanjouw
  • Polikliniek de Blaak Rijswijk (Oranjelaan 1): dermatoloog drs. M. Stok

Datum: 2 juni 2018 van 10 uur tot 13 uur

Inschrijving voor de Huidkankerdag 2018 is alleen mogelijk via de website www.huidkankerdag.nl.  Als u zich zorgen maakt over een plekje op de huid dan kunt u natuurlijk ook altijd een afspraak maken bij de dermatoloog tijdens het reguliere spreekuur in Tilburg, Rijswijk of Rotterdam.  Dit consult kunt u telefonisch aanvragen op telefoonnummer: 085-4881700.

Meest gelezen

youtube google instagram twitter facebook

Klik hier voor meer informatie.